середу, 7 липня 2010 р.

Керівники компаній:член Ради Директорів корпорації SoftServe та виконавчий Віце-Президент з розвитку бізнесу. Частина перша

Тарас Вервега: Я – прихильник демократичного централізму
Taras_Vervega.jpg
Дата: Вів, 08/06/2010 - 12:10

Тарас Вервега - виконавчий віце-президент з розвитку бізнесу компанії SoftServe. У ексклюзивному інтерв'ю для innovations.com.ua Тарас розпові про досвід освоєння української компанії SoftServe ринку США та ключові відмінності між американським та українським бізнес-середовищем.
Тарас Вервега, співзасновник компанії SoftServe, найбільшої компанії з розробки програмного забезпечення із заснованих в Україні. В компанії SoftServe розпочав свою кар'єру у 1994 році. Одне із досягнень компанії та Тараса Вервеги, як її топ-менеджера - є динамічний розвиток компанії від однієї команди розробників програмного забезпечення до визнаної у світі найбільшої у ЦСЄ провідної ІТ компанії, а також відкриття та робота трьох офісів у США та представництва на Філіпінах. Головний офіс компанії розташований у Львові. На даний час Тарас Верега - член Ради Директорів, виконавчий віце-президент з розвитку бізнесу. (Звідси)


Біографія
Тарас Вервега закінчив з відзнакою Національний Університет "Львівська Політехніка" у 1994 році. Факультет Автоматики по спеціальності АСУ.

1994-1995 – працював асистентом на кафедрі Інформаційних Систем та Мереж, "Львівська Політехніка".

1995-1998 – аспірантура в "Львівська Політехніка", 1997-1998 – Стажування в США, 2003-2005 – програма MBA kmbs Києво-Могилянської Академії

З 1994 працює в SoftServe – українській IT-компанії, яка активно співпрацює з ринком США. Наразі член Ради Директорів компанії та виконавчий Віце-Президент з розвитку бізнесу.

Innovations: В який управлінський стиль Ви вірите?

Тарас Вервега: Якщо говорити абстрактно, я – прихильник демократичного централізму. Це коли обговорення і дискусії можуть тривати довго, але коли наступає час для прийняття рішень, вся команда, незалежно від того, хто яку позицію сповідує, працює на благо одного єдиного прийнятого рішення.

Innovations: Як Ви визначаєте свою роль в компанії?

Тарас Вервега: Кожен з нас завжди у будь-якій ситуації знаходиться як мінімум у двох іпостасях – той, кого ведуть і той, хто веде. Це класика життя і будь-якого бізнесу. Завжди є хтось, хто стоїть над тобою, навіть, якщо ти президент чи власник. Якщо говорити про мою поточну роль в компанії, посада говорить сама за себе (виконавчий віце-президент з розвитку бізнесу) – я відповідаю за найбільш просту з однієї сторони і найбільш складну з іншої - ділянку роботи - розвиток бізнесу. Моя роль в компанії, на жаль, найменше піддається формулам, теоріям і моделям. Це місце, де сходиться багато факторів, які впливають на успіх чи не успіх конкретного напрямку. Чим далі, тим я більше переконуюсь, що удача грає дуже велику роль у цьому процесі.

Innovations: Що для Вас є джерелом натхнення?

Тарас Вервега: В українському бізнесі все відносно просто, тому що ми працюємо на закордон і наші клієнти – іноземці. Кожен день – це комунікація з іноземними офісами і клієнтами. З точки зору технологічного і технічного прогресу, в якому ми безпосередньо беремо участь, ми фактично знаходимось в центрі інформаційних потоків з різних сторін. Це суть нашого бізнесу.

Західне бізнес-середовище, без сумніву, є набагато більш інноваційним і має сильніший підприємницький дух. І якщо Ви потрапляєте в нього, Ви мимоволі змушені рухатись.

Джерелом нашого натхнення є глобальна конкуренція, в якій ми беремо участь на відмінну від багатьох українських компаній, які працюють тільки на вітчизняному ринку. Впевнений, що вони не знають, що таке справжня конкуренція. Конкуренція безперечно є, але не на тому рівні. Коли Ви працюєте на закордоном і не просто з операціями імпорт-експорт, а саме в сфері обслуговування, тиск конкурентів слугує джерелом натхненням і вагомим поштовхом для руху вперед.

Якщо говорити з точки зору філософії, драйвером натхнення є бажання творити щось видатне, про що можна розказати дітям.

Innovations: Компанія SoftServe має центральний офіс у Львові та офіси в США та на Філіппінах. Ви довели, що бізнес можна робити не лише у Києві. На Вашу думку, які переваги мають львівські компанії на противагу київським?

Тарас Вервега: Український бізнес зосереджений переважно у Києві і дещо у Донецьку та Дніпропетровську. Наш бізнес – це унікальний бізнес, оскільки ми майже не працюємо на українському ринку і не співпрацюємо з урядовими державними чи бюджетними контрактами, в той час як більшість українських компаній зав’язані на цих речах.

Всі орієнтуються на Київ в першу чергу, як на точку наявності грошей, тому львівським компаніям доводиться складно, але для IT-галузі Львів – це перевага. З точки зору клієнта, відносно не важливо – де ти знаходишся, у Львові, Києві, Одесі чи Харкові. Це та сама відстань перельотів, телефонних розмов і телекомунікації. У Львові великий бізнес як такий відсутній взагалі, відповідно - конкуренція за ресурси менша. У нас була можливість отримати кращі ресурси за меншу вартість і ми цим скористались. Це наша конкурентна перевага. Крім того, Львів займає друге-третє місце за кількістю людей, зайнятих у IT-галузі.

Innovations: Дивлячись на карту офісів компанії SoftServe, Ви наче покрили земну кулю в трьох рівновіддалених точках – Україна, США і Філіппіни. Чому Україна може повчитись у Азії та США?

Тарас Вервега: Українському бізнесу не вистачає глобальності, а саме глобальних ідей і поглядів. В основній своїй масі український ринок не працює за глобальними правилами, через це і не має серйозних шансів вийти на новий якісний рівень. Є одиниці компаній, які це роблять.

Американські компанії, в першу чергу, думають і працюють глобально, а також ставлять глобальні цілі. Це є драйвером економічного зростання. Таких принципів, за якими приймають рішення, ставлять цілі і визначають пріоритети, без сумніву, Україні бракує.

Офіс у Філіппінах ми відкрили нещодавно, тому робити висновки зарано. Є певна специфіка інтеграції Україна-Азії. З української сторони, це не сприйняття Азії як партнера взагалі. Спостерігається чіткий поділ на "ми" і "вони".

Філіппіни – командно-орієнтована країна, тому там не можна ставити абстракті цілі. Це мають бути конкретні задачі, показники й очікувані результати без будь-який рухів "вправо-вліво". В багатьох країнах Азії, в тому числі на Філіппінах, багатьма бізнесами керують або західні партнери, або китайці, які кардинально відрізняються від тієї Азії, про яку ми говоримо зараз.

Innovations: На Вашу думку, які переваги має українське бізнес-середовище в порівнянні з американським чи азіатським?

Тарас Вервега: Як патріот я можу багато сказати про українське бізнес-середовище, але з точки зору Эвропи чи Америки, українського бізнесу як такого не існує взагалі. В цьому контексті говорити про вітчизняний ринок безглуздо. Є окремі спалахи імен і компаній, які прив’язані до України, але таких лише одиниці.

Innovations: Що Вам і Вашій компанії дала MBA-освіта?

Тарас Вервега: В своїй команді я – наймолодший за віком і перша людина, яка пішла вчитись на програму MBA. Сьогодні я можу впевнено сказати, що MBA дає структурований погляд на те, що таке компанія, бізнес і як ним керувати. MBA підтверджує багато речей, які тим чим іншим чином читав, знав чи навіть пробував.

Якщо Ви прагнете здобути функціональні знання, тоді краще вчитись у Школі економіки чи обрати специфічний навчальний курс. Програма MBA - це інше. Вона структурує знання і погляди, допомагає зрозуміти пріоритети, розставити акценти і "додати фарб" в загальну структуру бізнес-поглядів.

З точки зору український реалій, у ситуаціях, коли дискусії заходять у тупик, аргументи з боку класичної освіти, яку в даному контексті представляє MBA, грають велику роль.

Innovations: Чи вдалось вам імплементувати здобуті знання на практиці?

Тарас Вервега: Після мого навчання багато моїх партнерів вирішили вчитись на програмі MBA. Я вважаю, що це частково і моя заслуга, оскільки я продемонстрував здобуті знання. Це було своєрідним драйвером. Конкретні приклади важко згадати, але загальний розвиток компанії на сьогодні багато в чому завдячується здобутій MBA освіті.

Innovations: Чого Ви хочете побажати українським менеджерам?

Тарас Вервега: Відмінність американської моделі ведення бізнесу від пост-радянської полягає у тому, що в західній моделі управління клієнтоорієнтованість є ключовою складовою на відмінну від пост-радянської, зокрема української. Тут все начебто просто і багато людей скаже, що це і так зрозуміло. Але насправді це те, чого бракує більшості українських компаній і керівників. Oрієнтованість на клієнта лежить в основі принципів, на базі яких приймаються рішення і ведуться дискусії. Якщо цього бракує, це призводить до невдач - компанії програють конкурентам, особливо західним.

В українському бізнесі є приклади, коли західні підприємці приходили в Україну на 10 років пізніше за вітчизняних, після чого лише за декілька років виходили на показники, вищі середнього. Їхня клієнтоорієнтованість дозволила їм ставати успішними керівниками і підтримувати динамічний розвиток компанії.

Innovations: Яка Ваша персональна стратегія на наступні 3 роки?

Тарас Вервега: Дуже багато залежить від ситуації в державі. Все на стільки динамічно змінюється, що людина перестає бажати цих змін, незважаючи на бажання чи можливості особистості.

З точки зору персональних цілей в компанії, я б хотів, щоб ми вивели компанію на рівень беззаперечного лідера у своїй ніші у Східній та Центральній Європі. Тоді мені буде приємно, якщо я буду просто причетним до цього.

Розмову вели Віктор Оксенюк і Анна Глива
Взято звідси http://innovations.com.ua/uk/interview/6/40/1635

Немає коментарів:

Дописати коментар